217 Това лято българските национални отбори по волейбол прегърнаха с две ръце кампанията „Капачки за бъдеще“, управлявана от фондация „Лазар Радков“. Тя е една от най-благородните в България. Нейната цел е събиране на средства в подкрепа на детското здраве. Възползвайки се от инфраструктурата от автомати за обратно събиране на пластмасови бутилки и кенове в рамките на пилотния проект на Лидл България, и възможността за дарение, инициативата стартира с националния отбор за мъже под 20 г., който се събра на лагер в Пловдив. По идея на физиотерапевта Радослав Спасов момчетата се организираха и започнаха да събират празните бутилки от минерална вода. След това ги връщаха чрез автоматите, разположени в обекти на Лидл. Състезателите даряваха стойността на ековаучерите, получени срещу върнатите опаковки, за каузите на „Капачки за бъдеще“. Изключително съм горд и щастлив от отношението на нашите деца – сподели Радослав Спасов. – Няма нищо по-хубаво от това на съвсем крехка възраст да се научат на човечност и доброта. Волейболистите ни са пример и надежда за бъдещето.“ Инициативата, подета от отбора под 20 години, бе продължена и от останалите тимове при подрастващите. Пренесе се по време на Европейското първенство по волейбол за мъже под 18 г., чиито домакини бяха София и Пловдив. БФВ като организатор на събитието се включи активно и подкрепени от отбора на България. Огромно количество пластмасови бутилки, генерирани по време на първенството, бяха предадени за рециклиране. Средствата отново бяха дарени за кампанията „Капачки за бъдеще“. През август в София има още две големи първенства за подрастващи – Европейско първенство за жени под 20 г. и Световно първенство за мъже под 17 г. И двата отбора, както и БФВ като организатор, нямат никакво намерение да спират до тук и акцията ще продължи и по време на тези две първенства. Впечатлени от инициативата, подета от младите български волейболисти, Лидл България ще осигури мобилен автомат за обратно събиране на опаковки, които ще бъдат поставени в залите, в които ще се играят първенствата през август – зала „Христо Ботев“ и спортна зала „Левски София“. Така всеки фен на волейбола, който посети събитията и дойде да подкрепи нашите момичета и момчета, ще има възможност да се включи и да даде своя принос за благородната кауза „Изключително впечатлен съм от това, което правят младите ни волейболисти и хората от треньорските щабове – сподели Ивайло Цветков, маркетинг директор на БФВ. – Това е примерът, който спортът и спортистите трябва да дават и се надявам той да бъде последван от много хора. Много пъти съм казвал и няма да се уморя да повтарям – спортът и спортистите са най-добрият инфлуенсър за вашите деца, така че последвайте ги! БФВ има страхотни партньори, с които ние работим активно, търсейки постоянно допирни точки и възможности за съвместни инициативи. Начинът, по който Лидл България се включи и подпомага кампанията „Капачки за бъдеще“, и въобще стимулира рециклирането на пластмасови отпадъци, бе допълнителен мотиватор за нас. Логистичната подкрепа, която те ни оказват, е много ценна. Така отново и заедно с нашите партньори волейболът дава добър пример за принос към обществото и за по-доброто бъдеще.“ Българските национални отбори по волейбол и БФВ призовават всички да подкрепят кампанията „Капачки за бъдеще“ и да се стремят да рециклират пластмасовите отпадъци! Може да ви хареса също Илиян Филипов: Целта пред Ботев е да играе всяка година в Европа. Тази година трябва да оцелеем, от догодина ще надграждаме Илиян Филипов: Имам безрезервно доверие на Иван Цветанов, ще му предложа да стане спортен директор БФС остави под мониторинг Спартак (Варна) и Пирин (Благоевград) Спартак Варна пусна билетите за мача с Ботев