372 Редовната консумация на много горещ чай и кафе може да увеличи риска от рак на стомаха, установи голямо изследване. Проучването, публикувано в списанието Food & Function (F&F), се основава на наблюдение на повече от 328 000 участници в британската биобанка в продължение на близо 12 години. Изследователите анализираха не само обема на консумираните напитки, но и предпочитаната от тях температура. Те откриха, че хората, които пият повече от осем чаши топли напитки на ден, имат 54% по-висок риск от развитие на рак на стомаха в сравнение с тези, които рядко ги пият или предпочитат топли температури. Най-изразеният ефект е наблюдаван при участниците, които редовно пият много топли напитки. В тази група рискът се е увеличил повече от два пъти при консумация на повече от осем чаши на ден, а връзката се е запазила и след отчитане на възрастта, начина на живот, тютюнопушенето и други фактори. Авторите отбелязват, че хроничното термично дразнене на стомашната лигавица може да увеличи възпалението и увреждането на тъканите, създавайки условия, благоприятстващи злокачествени промени. Те са убедени, че резултатите допълват доказателствата за вредата от прекомерно горещите напитки и сочат към един прост, но недооценен превантивен фактор: намаляване на температурата на чая и кафето в ежедневната диета. Може да ви хареса също МВР: Установени са участниците от чалга клипа на Конниците Денят няма да е лек за представителите на знака Телец, две зодии ще получат неочакван шанс, а останалите трябва да внимават с важните решения На 14 август почитаме Св. прор. Михей – последен ден от Богородичния пост Крисия и Никола Цолов приключиха!