5 Минималната пенсия за осигурителен стаж и възраст ще стане 374,62 евро от 1 юли 2027 г. Това предвижда проектобюджетът на Държавното обществено осигуряване (ДОО) за следващата година, който ще бъде обсъден днес от Надзорния съвет на Националния осигурителен институт (НОИ). Сега минималната пенсия е 347,51 евро. Пенсиите ще бъдат осъвременени по швейцарското правило, като увеличението е разчетено между 7 и 8%. На първо четене: Ресорната комисия прие бюджета на ДОО за 2026 година Разходите на ДОО през 2027 г. ще надхвърлят 16 млрд. евро, от които над 14,6 млрд. евро за пенсии. Повече от 6,7 млрд. евро от парите за пенсии ще дойдат като трансфер от държавния бюджет. От 1 януари 2027 г. минималният осигурителен доход за самоосигуряващите се ще бъде 660 евро, колкото е и новата минимална заплата. Максималният осигурителен доход се вдига от 2300 на 2400 евро. Обезщетението за отглеждане на дете през втората година се увеличава на 450 евро месечно. Майките, които се върнат на работа през втората година, ще получават 75% от обезщетението вместо досегашните 50%. Минималното дневно обезщетение за безработица ще бъде 13 евро, а максималното 60,76 евро. Параметрите тепърва ще бъдат разглеждани в рамките на бюджетната процедура. Може да ви хареса също 2026 г. може да се превърне в най-горещата година в историята: Учени предупреждават какво следва Леко земетресение в България Внимавайте! Посреднически сайтове начисляват допълнителни такси при покупка на е-винетки Защо се бавят доставките на противогрипни ваксини