Връщаме до 14 дни и взетите от физически обект стоки, които сме платили онлайн

Връщаме до 14 дни и взетите от физически обект стоки, които сме платили онлайн

Когато потребителите извършат покупка през електронен магазин, но изберат да получат стоката от физически обект на търговеца, те запазват правото си на отказ от сделката в 14-дневен срок. То се дава от законодателя, за да се запознаем с качествата и характеристиките на продукта преди да платим.

Това разясни в „Денят започва“ по БНТ основателят и двигателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова. Тя направи важното уточнение, че срокът да заявим желанието си за отказ започва да тече от момента на придобиването на стоката, а не на плащането.

„Голяма част от електронните магазини в момента имат съобщения, с които предупреждават, че може заради по-големия търговски оборот да не бъдат спазени обичайните срокове за доставка. Добре е и куриерските служби да отправят подобни послания към своите потенциални клиенти, тъй като хората ползват техните услуги и за да си разменят пратки, без непременно да са пазарували от някъде. Сделката може да има смисъл само ако пратката пристигне до определена дата.“, описа и обясни настоящата ситуация Руменова.

В отговор на въпрос на водещата Христина Христова експертът посочи, че правилата при забавено взимане от страна на потребителя или забавяне на доставката от куриера са описани в общите условия на електронните магазини, съответно – на куриерските служби. „Обикновено се начислява такса за магазинаж. В други случаи стоката се връща при търговеца и клиентът трябва да плати разходите за услугата и в двете посоки.“ Според Руменова е важна коректността и на двете страни. Потребителите следва да имат предвид, че сега офисите на куриерите са затрупани с пратки и е добре възможно най-скоро да взимат своите поръчки. А куриерските служби да направят необходимата логистика, включително удължаване на работното си време, тъй като много от офисите продължават да отварят в 9:00 ч., което не дава възможност на хората да вземат колетите си преди работа, например.

banner

„Търговецът има задължение да държи информиран потребителя отнапред – още преди сключването на сделката, как ще протекат процесите, за да не се стига до ситуации да купим нещо за предстоящите празници, а то да пристигне през януари”, каза още Руменова в отговор на въпрос на водещия Симеон Иванов имат ли право търговците да определят правилата за доставката, когато сме избрали този способ за пазаруване. „И двете страни трябва да бъдат коректни и с информацията, и с действията си една към друга“, категорична е Габриела Руменова.

Оставете коментар

Социални мрежи