25 Опера Пловдив представя премиера на „Вълшебната флейта“ от Моцарт – постановка на водещия театрален режисьор Диана Добрева под диригентската палка на маестро Диан Чобанов. Създаден по проект за развитие на нова и млада публика, спектакълът на 29 ноември от 18 часа е с вход свободен за гимназистите и студентите на Пловдив! Алегоричната музикална приказка за победата на просветлението над мрака оживява чрез дигиталния език на сценографа Петко Танчев, фантазията на костюмографа Марина Райчинова и хореографията на Анна Пампулова. Двуактовият зингшпил (вид комична опера с редуване на говорни диалози и музикални номера) съчетава в себе си зрелищен приказен сюжет и скрита политическа алегория – борбата между ценностите на Абсолютизма и Просвещението. Темите във „Вълшебната флейта“ позволяват полет на въображението, богатство от визуални решения и философски пластове, които в естетиката на Диана Добрева се превръщат в завладяващо преживяване. Спектакълът е дебют в оперния жанр за отличената с множество театрални награди режисьорка, създател на хитови театрални постановки като „Одисей“, „Дебелянов и ангелите“, „Коприна“, „Едип и пророците», и др. “Музиката винаги е била огромно вдъхновение за мен, в театъра, в живота, мога да кажа дори, че това е изкуството, което чувствам най-близко до Бога, което се движи най-много по вертикала нагоре. Радвам се, и приемам като предизвикателство да направя първата си опера точно в Пловдив, градът, който в последните 10 години се превърна в дом за театъра, който мечтаех да правя,“ споделя Диана Добрева. Сценографът Петко Танчев използва мапинг в сценографията и включва геометрични символи, които се развиват в съзерцателен и красив мащаб. „Всички елементи и проекции са леки, оригинални и флуидни – като музиката на Моцарт,“ коментира видео артистът. Костюмографът Марина Райчинова се фокусира върху идеята за полет, кодирана в операта – полета на птицата, полета на човешкия дух, и използва перото като свързващ детайл в приказните костюми. Магията на сцената се допълва от хореографа Анна Пампулова, която чрез пластика обогатява вълшебния свят на героите и им придава отличителна характерност. Като виенски възпитаник маестро Чобанов подхожда с прецизност към музикалната подготовка на операта: „Стилът на Моцарт е предизвикателство, особено за музиканти от Източна Европа и Балканите. Виенският език на изразяване е труден, защото е дълбоко свързан с духа, културата и традициите на Виена – изисква не имитация, а разбиране. Успяхме да създадем един правдоподобен Моцарт – в най-театралната му опера, поставена от Диана Добрева. Спектакъл, който ще бъде интересен и като жанр, и като стилистична интерпретация, и като краен сценичен резултат.“ Ролите във „Вълшебната флейта“ се изпълняват от солистите Марк Фаулър, Евгения Ралчева, Милутин Йочич, Исидора Молес, Божидар Божкилов, Георги Деведжиев, Мария Анастасова, Ива Ананиева, Ирини Христодулу, Евгений Арабаджиев, Константинос Албантис и Владимир Ников. Партнират им Оркестър, Хор и Балет на Опера Пловдив. Операта „Вълшебната флейта“ е с вход свободен (след предварителна заявка) за гимназиални класове, студенти и участници в творчески школи като част от програмата на Опера Пловдив за развитие на нови публики Спектакълът е създаден по проект BG-RRP-11.021-0003 „Отново Заедно“, по процедура BG-RRP-11.021 „Ново поколение местни политики за култура за големи общини“, финансиран от Европейския съюз, чрез Механизма за възстановяване и устойчивост (NextGenerationEU), по Национален план за възстановяване и устойчивост на Република България, администриран от Национален фонд „Култура“ Може да ви хареса също Археологическият музей представя обновената си постоянна експозиция и нововъведения аудиогид Читалище „Шалом Алейхем – 1945“ – Пловдив открива модерен Дигитален клуб Пиратски уикенд очаква децата на Пловдив в Природонаучния музей Колкото да влезе Бог – нова книга на Антон Баев