36 Животът ми е тотално променен, много по-труден и много по-нещастен. Това каза пред БНР бащата на загиналата на пътя Сияна – Николай Попов. От българските застрахователи тази смърт се оценява между 200 000 и 300 000 лв. на наследник. Сияна има 6 наследника, посочи той и добави: „Това е цената на живота в България. Тези обезщетения се получават много трудно. Срокът, в който застрахователят трябваше да се произнесе по нашата претенция, изтече. Ние нямаме дори елементарен отговор на писмо от 2 реда. На застрахователния пазар върлуват едни компании, които мога да нарека пирамиди. Те събират пари и в момента, в който трябва да плащат, започват всякакви номера това да не се случи. На пазара има доста такива компании. Това е ролята на държавата – да се намеси и да въведе ред“. Бащата на Сияна дарява цялото обезщетение от 1,2 млн. лв. на деца в неравностойно положение Ще ги получа тези пари, въпросът е кога и дали трябва да водим дела, категоричен е Николай Попов и декларира, че е готов на всичко, включително да води дела: „Това са пари на българските деца. Тези пари, до стотинка, ще отидат за болни деца. Това е моята воля и на моите близки, наследници на Сияна. Не бих се чувствал щастлив да взема тези пари и да ги похарча. Ако тези пари излекуват няколко болни деца и направим едно дете и неговите близки щастливи, това за мен е щастието и успехът. Ще ми донесе щастие, само когато помогна на някой. Сумите, които ще постъпят от застраховката на Сияна, ще влязат в сметките на Фондация „Сияна Попова“ и ще бъдат разпределени на деца, които се нуждаят. Ще се опитам на колкото се може повече деца да помогна“. В предаването „12+4“ почерненият баща сподели, че не се е срещнал и не е разговарял с шофьора, предизвикал тежката катастрофа на пътя Плевен – Луковит в края на март, при която загина 12-годишната му дъщеря Сияна. „Той не ме е търсил. Аз също не съм го търсил. Не мисля, че след това поведение, което той показва, има какво да си кажем“. Не е разговарял и с фирмата, извършила некачествен ремонт на пътното платно край Телиш, където загина детето. „Некачественият ремонт и лошият асфалт не е в пряка причинно-следствена връзка с инцидента. От там минават между 3 и 4 хил. камиона на денонощие, които не катастрофират. Това са едни стопански престъпления, които те са извършили. Има разследване, което върви доста сериозно. Там скоро ще има обвиняеми, надявам се“, коментира Николай Попов. И посочи, че на този път липсва около 1 км. от асфалтовото покритие, а освен това е и със съвсем различно съдържание от това, което трябва да бъде. Той обърна внимание на темата с некачествените ремонти и кражбите от пътища, които, по думите му, се виждат навсякъде ежедневно: „Това са кражби от нашите животи. Добрият път може да спаси живот“. Бащата на загиналата на пътя Сияна посочи, че делото за инцидента е в съдебна фаза: „Обвиняемият отказва да се признае за виновен. Има доста нагло поведение в съдебната зала. Появиха се едни мастити адвокати, за които не ми е ясно кой ги плаща. Цялата негова стратегия ще бъде да прехвърли вината си на някой друг, най-вероятно на пътя, и да се измъкне, независимо от това, че е карал с превишена скорост в пороен дъжд. 13 км. превишение за лек автомобил не са нищо, но 13 км. превишение и 83 км./ч за ТИР с обща маса 33-34 тона са страшно много. Този автомобил там е трябвало да се движи с не повече от 50-60 км./ч и тогава катастрофата нямаше да се случи изобщо“. На 19 септември е следващото заседание, посочи Попов и заяви, че предстои много тежка битка в съда. „Нищо не е случайно в този инцидент“, смята бащата и напомни, че товарът на камиона е изчезнал: „Той е част от веществените доказателства по делото. Нито товарът, нито самият камион са иззети надлежно по официалния ред. Иззет е само автомобилът на дядото на Сияна. Камионът е репатриран на паркинг, но протокол за изземване липсва. На следващия ден пристига фирмата, собственик на камиона, и разтоварва цялото съдържание. Проведен е следствен експеримент след това с празния вече камион, което трябва да даде основата на експертизата по делото. Цялата история е като един филм. /…/ Не се знае какво е имало в този камион. Явно нещо нерегламентирано“. „Няма практика в такива тежки инциденти да бъде освободен шофьорът без никаква мярка за неотклонение. Няма практика да не се задържат автомобилите, за да им бъдат направени последващи експертизи. Това ми говори за някаква корупционна схема“, коментира Николай Попов и изтъкна, че именно от корупцията тръгват всички проблеми в обществото. „Обвинявам корупцията в нашето общество и държава за този инцидент и за много такива други инциденти“, каза той. Не вярвах, но вече започвам да вярвам в правосъдието, защото виждам, че започва да се случва някаква промяна, сподели бащата на Сияна. „Трябва да направим така, че да имаме доверие на правосъдието. За да имаме положително развитие във всяка гледна точка, на първо място трябва да имаме едно справедливо правосъдие. От нас зависи да го направим такова, каквото искаме. С обществен натиск и вдигане на шум нещата се получават. Няма да спираме да вдигаме шум, няма да спираме да отбелязваме пропуските, грешките“. Благодарение на обществения натиск, започнаха да се случват промени, като например да се случват по-качествено ремонтите, отбеляза още той. От друга страна промените в Наказателния кодекс са „боздуган срещу цялото общество“, смята Попов. Според него в закона трябва да бъде въведен терминът „пътно убийство“, за да може да се отделят наистина нещастните случаи от грубото погазване на закона и убийствата на пътя. „В момента почти всеки ден загиват по 1 – 2-ма души. За мен това не е нормално“. По думите му пътната сигурност е производна на всичко, което се случва в страната. Най-големият проблем е корупцията, защото тя води до безнаказаност, своеволия, престъпления и хаос. Според него това може да се реши с обществен натиск. „Ако трябва да създаваме партии, за да постигаме граждански цели, ще е много жалко и това ще означава, че държавата ще трябва да се преучреди“. Николай Попов мечтае да изпита поне малко щастие и да даде нов живот. Може да ви хареса също Д-р Аспарух Илиев: Проблемът с вируса на чикунгуня в Китай е голям, но рискът за Европа е много малък Без диплома на хартия при започване на нова работа, предвиждат промени КЕВР започва проверки заради безводието Колко са работни младите българи през лятната ваканция?