72 Фалшивите промоции и нелоялните практики на Shein, които притискат потребителите да пазаруват, са в нарушение на европейското законодателство, съобщават от Европейския съюз. Китайският гигант за бърза мода има срок от 1 месец да отговори или ще трябва да плати огромни глоби, базирани на продажбите си в ЕС, пише bTV. „Време е Шейн да направи крачка напред, да уважава правилата и да започне да работи съобразно с европейското законодателство“, каза еврокомисарят по правосъдие Майкъл Макграт. От Shein отговориха: „Наш приоритет е европейският потребител да има безопасно и забавно онлайн пазаруване в нашата платформа“. От ЕС добавиха, че текущото разследване, водено от органа за защита на потребителите в Съюза, е разкрило „широк кръг от практики, с които потребителите се сблъскват при пазаруване от Shein и които нарушават законодателството на ЕС“. Сред тези нарушения са: Установено е също, че платформата понякога представя отстъпки, които не са реални – т.е. обявените намаления не се базират на реални предишни цени, както и че се използват фиктивни крайни срокове, за да се окаже натиск върху потребителите да купуват бързо. ЕС е изискал от Shein да гарантира, че потребителските оценки и ревюта на продукти не се представят по начин, който може да заблуди клиентите. „Всички компании, които предлагат стоки и услуги на потребители в ЕС, трябва да спазват нашите правила. Днешните действия изпращат ясен сигнал: няма да се колебаем да държим онлайн платформите отговорни, независимо къде са базирани“, заяви еврокомисар Макграт. Говорител на Shein посочи, че компанията „работи конструктивно с националните органи за защита на потребителите и с Европейската комисия, за да докаже ангажимента си към спазването на законите и регулациите на ЕС, и продължава да съдейства за разрешаване на повдигнатите въпроси“. Критики към Shein Китайската компания е била обект на остри критики и преди. През януари разследване на BBC разкри, че някои служители на компанията работят по 75 часа седмично – в нарушение на трудовото законодателство в Китай. Същия месец, депутати от Великобритания обвиниха Shein в „умишлено пренебрегване“, след като адвокатът на компанията отказа многократно да отговори на въпроси за произхода на използвания памук. В отговор на разследването на BBC за условията на труд, Shein заявиха, че са „ангажирани с осигуряване на справедливо и достойно отношение към всички работници във веригата на доставки“, и че инвестират десетки милиони долари в подобряване на управлението и спазването на стандартите. „Стремим се да налагаме най-високи стандарти за заплащане и изискваме всички наши партньори по веригата на доставки да спазват нашия етичен кодекс“, заявиха от компанията. Може да ви хареса също Ад на магистрала Тракия! Тапите са километрични! Братът на Ружа Игнатова: Не знам дали сестра ми е жива и не искам да знам Печалбата на банковата система нараства с 9% до 1,3 млрд. лева към края на април Природният газ поевтинява с 8 стотинки от юни