251 „Със сигурност хората трябва да бъдат питани. И те по принцип са питани. По отношение на еврото – аз съжалявам, че не беше направен референдум за членството ни в Европейския съюз още през 2005 година.“ Това каза депутатът от ГЕРБ Тома Биков пред bTV. „Членството в еврозоната е част от общия пакет договори, които осъществяват нашето членство в ЕС. Защо хората не бяха питани за членството ни в Шенген? Трябваше да бъдат питани за всеки съпътстващ договор“, каза депутатът. Той посочи, че от президента Радев се очакват две неща: „Първо – да отговори самият той на въпроса, който задава. Той е „за“ или „против“ членството на България в еврозоната от 1 януари 2026 година? Второ – през февруари внесохме конвергентен доклад, за който тогава никой нищо не каза. И президентът тогава мълча“, каза още Биков. „Истината е, че през последните години онази част от хората, които подкрепят еврозоната, бяха по-мълчаливи. Някак си това се приемаше като даденост, понеже е вписано в договора за Европейския съюз. И никой не си направи труда да обясни на обществото и да опровергае неговите страхове. Оставихме само негативната част. Най-яркият пример е Хърватия. Всички коментират колко са скочили цените там, а никой не казва как скочиха доходите. Защото Хърватия се превърна в една от най-скъпите туристически дестинации“, посочи още депутатът. „Властта в целостта си още отсега трябва да наложат много сериозно наблюдение на търговски вериги и места, на които има потенциал да се осъществи спекула с цените. Нещо, което не би трябвало да се случи, защото по принцип еврото не води до поскъпване. Ако това се случва, означава, че има спекула. Не бива да чакаме, а превантивно да се наблюдават тези места и всеки да знае, че ако спекулира, ще бъде санкциониран“, допълни Биков. Може да ви хареса също Борисов: Новият управител на „Лукойл“ е договорен, не е свързан с Пеевски Атанас Зафиров: Истинското лидерство е в трудните решения, а не в популисткия шум НС обсъжда повторно промените във върнатия от президента закон Лукойл Драгомир Стойнев: Този бюджет защитава интересите на работниците