164 СНЦ Национална асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи с отворено писмо до министъра на транспорта и съобщенията г-н Гроздан Караджов Относно: Искане за изменение на Наредба № 34 относно цветовата идентификация на таксиметровите автомобили Уважаеми господин министър, Във връзка с необходимостта от осъвременяване на нормативната уредба, уреждаща дейността по таксиметров превоз на пътници, и в контекста на световните тенденции за въвеждане на специализирани услуги, предназначени за определени групи клиенти, предлагаме да бъде разгледана възможността за изменение на Наредба № 34 от 6.12.1999 г. за таксиметров превоз на пътници, а именно: Да се разшири обхватът на допустимите цветове на таксиметровите автомобили, като наред с досега позволените жълти (и в някои случаи зелени), да се допусне регистриране и на: розови таксита – предназначени основно за жени и деца, управлявани от жени-шофьори; лилави таксита – за специализирани услуги като превоз на хора със специфични потребности или с предварителна заявка за дискретна услуга; черни таксита – за ритуални и траурни услуги, с цел да се осигури подходящо обслужване на опечалените, изпращащи свой близък в последния му път, без да се нараняват чувствата им с ярките жълти или зелени цветове, наложени от настоящата наредба. В допълнение, настояваме да се гарантира правото на всеки таксиметров водач да упражнява професията си с автомобил в цвят, съответстващ на неговата полова или гендерна идентичност. Това право следва да бъде защитено като част от свободата на личен избор и правото на труд, гарантирано от чл. 48 от Конституцията на Република България, който постановява, че „всеки гражданин има право свободно да избира професия и място на работа“. Подобна мярка отговаря на изискванията на Истанбулската конвенция и е в унисон с практики в множество други страни, сред които Мексико, ОАЕ, Великобритания, Египет и Франция, където цветната диференциация се използва с цел повишаване на сигурността, удобството и насърчаване на равнопоставеността между половете в транспортния сектор. Вярваме, че подобна регулация: ще осигури по-голяма свобода на избор на клиентите; ще подпомогне навлизането на повече жени в професията; ще предложи по-безопасна среда за уязвими групи от пътници; ще гарантира правото на труд на таксиметровите водачи, независимо от тяхната идентичност; ще създаде възможности за по-достойно обслужване на клиенти в траур; ще повиши имиджа на таксиметровата услуга в България чрез иновативен подход. Готови сме да участваме активно в работна група по темата, като предоставим примери от чуждестранни практики и анализи на търсенето в страната. С уважение: Володя Домашенко Председател на Национална асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи Може да ви хареса също 15 стотинки по-евтино: Най-ниски цени на горивата от 2 години насам При престой до десет дни в болница здравноосигурените пациенти вече ще заплащат по лев на ден Слънчево време и без валежи на Великден 13 задържани при спецоперация на полицията в столицата