СНЦ Национална асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи с отворено писмо до министъра на транспорта

СНЦ Национална асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи с отворено писмо до министъра на транспорта

СНЦ Национална асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи с отворено писмо до министъра на транспорта и съобщенията г-н Гроздан Караджов
Относно: Искане за изменение на Наредба № 34 относно цветовата идентификация на таксиметровите автомобили
Уважаеми господин министър,
Във връзка с необходимостта от осъвременяване на нормативната уредба, уреждаща дейността по таксиметров превоз на пътници, и в контекста на световните тенденции за въвеждане на специализирани услуги, предназначени за определени групи клиенти, предлагаме да бъде разгледана възможността за изменение на Наредба № 34 от 6.12.1999 г. за таксиметров превоз на пътници, а именно:
Да се разшири обхватът на допустимите цветове на таксиметровите автомобили, като наред с досега позволените жълти (и в някои случаи зелени), да се допусне регистриране и на:
розови таксита – предназначени основно за жени и деца, управлявани от жени-шофьори;
лилави таксита – за специализирани услуги като превоз на хора със специфични потребности
или с предварителна заявка за дискретна услуга;
черни таксита – за ритуални и траурни услуги, с цел да се осигури подходящо обслужване на опечалените, изпращащи свой близък в последния му път, без да се нараняват чувствата им с ярките жълти или зелени цветове, наложени от настоящата наредба.
В допълнение, настояваме да се гарантира правото на всеки таксиметров водач да упражнява професията си с автомобил в цвят, съответстващ на неговата полова или гендерна идентичност.
Това право следва да бъде защитено като част от свободата на личен избор и правото на труд,
гарантирано от чл. 48 от Конституцията на Република България, който постановява, че „всеки гражданин има право свободно да избира професия и място на работа“.
Подобна мярка отговаря на изискванията на Истанбулската конвенция и е в унисон с практики в множество други страни, сред които Мексико, ОАЕ, Великобритания, Египет и Франция, където цветната диференциация се използва с цел повишаване на сигурността, удобството и насърчаване на равнопоставеността между половете в транспортния сектор.

Вярваме, че подобна регулация:
ще осигури по-голяма свобода на избор на клиентите;
ще подпомогне навлизането на повече жени в професията;
ще предложи по-безопасна среда за уязвими групи от пътници;
ще гарантира правото на труд на таксиметровите водачи, независимо от тяхната идентичност;
ще създаде възможности за по-достойно обслужване на клиенти в траур;
ще повиши имиджа на таксиметровата услуга в България чрез иновативен подход.
Готови сме да участваме активно в работна група по темата, като предоставим примери от
чуждестранни практики и анализи на търсенето в страната.
С уважение: Володя Домашенко
Председател на Национална асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи

2 коментари

Анонимен 20:08 - 16/04/2025 - 20:08

Браво много правилно колега, всеки трябва да ползва това което иска и затова трябва да го има.

Отговор
Геро 17:06 - 17/04/2025 - 17:06

По голяма глупост неможахте ли да измислите.Премахнете ограничението на годините,ила логика.Колите поскъпнаха работата намаля, а колегите е пред пенсионна възраст вместо да имат някой лев за старини трябва да купуват коли .

Отговор

Оставете коментар

Социални мрежи

Най-новият информационен портал в Пловдив – Plovdivnews.bg, има амбициите да върне нормалните отношения между медия и читатели, без истерични заглавия и крясъци в онлайн пространството, а в бъдеще и на страниците на един истински вестник за Пловдив и региона.

Полезни връзки

Имате новина? Изпратете ни я на: [email protected]

избор на редактора

последни новини

@ Copywrite 2024 Plovdiv News | All rights reserved! | Powered by Next to Space