77 “Ние от “Възраждане” алармираме от няколко години, че проблемът с трафика в града само ще се задълбочава, разбира се, управляващите не ни чуха и не взеха под внимание отправените към тях препоръки. Поради тази причина, към настоящия момент положението е вече трагично”, заяви във видео в социалната мрежа народният представител от “Възраждане” и член на Транспортна комисия – Емил Янков. Той коментира и наскоро излязлото международно проучване, което поставя град Пловдив на 6-то място в класацията на градовете с най-тежък трафик и задръствания в света. Индексът на задръстване в централната част на втория по големина град в България е 48%, а за останалата част на града в пиково време – 43%. “Това означава, че ви е необходимо 48% повече време за преминаване на определено разстояние в момент на засилен трафик. Това означава, че аз и моите съграждани – пловдивчани прекарваме над 107 часа годишно в задръствания”, каза още Янков. Той подчерта, че от “Възраждане” имат изготвена програма за решаване на огромния проблем с трафика и задръстванията в Пловдив. Единият аспект от стратегията е изграждане на кръстовища на две нива – това е широко утвърдена практика, използвана в целия свят и има голям успех, по отношение на редуцирането на трафика. Също така е важно да се изградят многоетажни общински паркинги – нещо, към което община Пловдив не проявява абсолютно никакъв интерес и инициатива. “Единственото, което Общината прави е да ги привежда в приличен вид и да ги отдава на пловдивчани под наем. Припомням, че имаше и доста оживени разисквания по темата в Общински съвет, по отношение на предложенията за два и три пъти по-висока такса за наем, с което очевидно Общината се опитва да запълни бюджетни дефицити. Ние сме категорично против това и групата на “Възраждане” гласува “против” повишаване на таксата от 20 на 60 лв”, каза още Янков. Този проблем е неразривно свързан и с проблемите с презастрояването – за поредна година Пловдив изпреварва София по издадени строителни разрешения. “Когато тези нови сгради бъдат населени – как ще се обслужват? Посредством кои пътни артерии, ще има ли достатъчно медицински заведения, детски градини, училища, паркове, градски транспорт и пътна инфраструктура, която да обезпечи постоянното нарастване на населението на Пловдив? Местната администрация започва да мисли върху тези проблеми, чак след като бъдат продадени стотиците апартаменти и къщи, които се строят”, подчерта Янков. Когато започва изграждането на един нов квартал, първото, което се прави е да се предвидят комуникациите – наземни и подземни, да се обезпечи пътно-транспортната мрежа и свързаност. Последното, което се изгражда в даден район са жилищните сгради. “В Пловдив се прави точно обратното и Общината е неспособна да реши проблемите, които самата тя създава. Ние от “Възраждане” предлагаме нов метод, който да промени порочната практика в момента. За да се реализират нашите предложения е нужно и да се разсече корупционния възел, обхванал местната администрация”, категоричен е Янков. Той призовава всички граждани, които имат идеи как да се разреши проблемът да дадат своите предложения като ги изпратят на е-майл: [email protected] или заявят среща с него на същият имейл, за да ги обсъдят. Може да ви хареса също Поредната брутална провокация от страна на шайка фашизоидни елементи около Костадинов от Възраждане Шестима души са задържани на протеста, организиран от Възраждане, пострадали са 10 полицаи Емил Янков, Възраждане: Категорично против сме чудовищното презастрояване на Пловдив Атанас Зафиров: Да си върнем манталитета на победител и консолидацията на лявото са основните задачи на новото ръководство на БСП