158 Колкото по-добре се грижим за поддръжката на автомобила, толкова по-малко проблеми ще имаме на годишния технически преглед. Това заяви пред журналисти служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков. Той посочи, че днес на заседанието на Комисията по транспорт в парламента ще участва заместник-министърът Димитър Недялков и новият директор на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ Дамян Войновски, където да информират депутатите за възможните решения на казуса с техническите прегледи. „Проблем и промени в изискванията няма. Ние свързахме всички пунктове и уреди към единна система. Казано с няколко думи – дигитализирахме процеса и накарахме системата за качество да работи. Това не е никакъв проблем, защото статистиката, която показахме, показва, че системата работи. Процентът на колите, които не успяват да минат годишен технически преглед, не е голям. Въпреки това можем да приложим гъвкавост, тъй като аз съм приоритизирал безопасността на движението по пътищата на два основни приоритета. Първият е пряка опасност, където попадат автомобили, имащи проблем със спирачната система, окачването, кормилната система. Това влияе пряко, защото е предпоставка за произшествие. Коли с такива забележки минават в категория опасни. Големият проблем са отработените газове на всеки автомобил. Този проблем може да го дифинираме като непряка опасност, тъй като е свързан с опазването на околната среда. Спокойно тези автомобили могат да бъдат зачислени към друга категория и да им бъде даден по-дълъг срок до 30 дни. В този срок всеки един водач ще може да го отстрани“, посочи Георги Гвоздейков. Министърът коментира темата след връчването на ключовите за новите автомобили на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, която е с подменен автопарк. Може да ви хареса също Министър Даниел Митов и британският посланик Натаниел Копси обсъдиха борбата с контрабандата и прането на пари Президентът Радев: Валутата не може да бъде гаранция за пълноценната ни интеграция в сърцето на Европа Споразумение за 15-20% ръст на заплатите в земеделието и горите след протеста на АМ „Тракия“ 41,4% от българите не могат да си позволят едноседмична ваканция